ضد وهابییت

این وبلاگ به بحث درباره عقاید وهاییون ، شبهات مطرح شده درباره شیعه ها و... بحث می کند

ضد وهابییت

این وبلاگ به بحث درباره عقاید وهاییون ، شبهات مطرح شده درباره شیعه ها و... بحث می کند

۳(سجده بر خاک)

بسم الله الرحمن الرحیم

                                      اشکال


      چرا شما شیعیان در نماز از مهر استفاده میکنید ؟ آیا این نوعی عبادت ِ غیر خدا نیست ؟؟؟


                                    جواب


           با بررسی دو نکته به جواب خواهیم رسید


 نکته اول : تمام فقهای اهل تسنن و تشیع قائل به آنند که سجده بر خاک صحیح است و هیچ اشکالی ندارد فقط تنها تفاوتی وجود دارد اینستکه : علمای شیعه سجده بر غیر خاک را جائز نمیدانند .


 نکته دوم : روایات فراوانی وجود دارد که سجده بر خاک را بهترین سجده ها میداند که ما چند نمونه را از کتب اهل تسنن نقل میکنیم


 روایت اول : پیغمبر اکرم فرمودند : وجعلت لی الارض مسجدا و طهورا یعنی زمین برای من سجده گاه و پاک کننده قرار داده شده است ( صحیح بخاری کتاب التیمم ح 323 ، 1/ 209 )


 روایت دوم  :  ام سلمه ( همسر رسول خدا ) از آن حضرت نقل می کند که فرمودند : صورتت را بخاطر خدا بر خاک بگذار ( کنز العمال ، کتاب الصلاه ، السجود و ما یتعلق به ، ح19809 /465 )


 روایت سوم : ابن عباس از رسول معظم نقل میکند که فرمود : هر کس هنگام سجده بینی اش را همراه پیشانی بر زمین نچسباند نمازش صحیح نیست ( السنن الکبری ، کتاب الصلاه ، باب ما جاء فی السجود علی الانف 2/142 )


 خلاصه : هم فقهای اهل تسنن سجده بر روی خاک را جائز میدانند و هم روایاتی در کتب معتبره اهل تسنن یافت میشود که سجده بر خاک را بهترین سجده ها معرفی میکند . بنا بر این سجده بر خاک از دیدگاه خود اهل تسنن نه تنها مذمت ندارد بلکه رجحان نیز دارد .


 ملاحظه : عده ای که در صدد تفرقه افکنی و ایجاد بد بینی میان مذاهب اسلامی هستند میگویند : سجده بر خاک و مُهر نوعی پرستش مهر است . این عده افراد یا نفهمیده اند و یا نخواسته اند بفهمند که بین سجده کردن بر چیزی و سجده کردن برای آن چیز تفاوت است همچنان که نماز خواندن بسوی کعبه غیر از نماز خواندن برای کعبه است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد